top of page
  • תמונת הסופר/תהחופש לטייל

לונדון בזול - טיפים לטיול בלונדון בתקציב נמוך

עודכן: 28 בפבר׳

איך מטיילים בלונדון בזול כשיש תקציב מוגבל? בהתנהלות מתאימה אפשר להנות מטיול בלונדון גם בתקציב מצומצם. טיפים שיעזרו לכם לחזור מהטיול בלונדון עם עודף.

תאי טלפון אדומים בלונדון
תאי טלפון אדומים בלונדון

לונדון היא עיר רבגונית ואפשר למצוא בה משהו לכל אחד, למי שיש כיסים עמוקים ורוצים לחוות את לונדון היוקרתית ולמי שמטייל בתקציב מוגבל ורוצה לטייל בלונדון בזול.


נסיעות בלונדון

הדרך הנוחה ביותר להתנייד בלונדון היא בהליכה ברגל. הקירבה בין האתרים והרחובות היפים מושכים ללכת עוד ועוד ולהרגיש את העיר מקרוב. כדי להגיע אל המרכז ולהתנייד בין האזורים השונים מומלץ להיעזר בתחבורה הציבורית. העיר מרושתת בתחנות של הרכבת התחתית ובתחנות אוטובוס כך שכמעט לכל מקום אפשר להגיע בנוחות באמצעות התחבורה הציבורית.

כדי לתכנן את הנסיעה ולמצוא את הקווים המתאימים מומלץ להיעזר באפליקציות כמו גוגל מפות ו - city mapper. על אפליקציות התחבורה להתניידות בלונדון כתבתי כאן.

כרטיס הנסיעה בתחבורה הציבורית הוא כרטיס משולב לנסיעה ברכבת התחתית והאוטובוס (בנוסף לאמצעי תחבורה נוספים). אפשר לקנות כרטיס נסיעה חד פעמי, לשלם באמצעות כרטיס נטען הנקרא אויסטר (OYSTER) או לשלם באמצעות כרטיס האשראי (בתנאי שיש בו צ'יפ). אפשרות נוספת לתשלום היא באמצעות הטלפון הנייד באפליקציית גוגל פיי.

תשלום בכרטיס אשראי הוא הדרך הנוחה והמתגמלת ביותר אם אתם מתכוונים לנסוע הרבה בזכות שיטת CAP שמשמעותה היא תשלום מקסימלי ליום. גובה התשלום תלוי בשעות הנסיעה, האזור וגיל הנוסע.

לדוגמה - נסיעה יומית של מבוגר בטווח אזורים 1 ו - 2 (מרכז העיר) במשך יממה אחת תעלה מקסימום 7.70£. נסיעה שבועית (ימים ב' - שבת) תעלה 38.40£.


חשוב לדעת - השתמשו באותו כרטיס אשראי, באותו אמצעי (מכשיר טלפון או אשראי) בכניסה וביציאה מהתחנה.

נסיעה משדה התעופה אל העיר

לוח זמנים של רכבת
רכבות נוחות משדה התעופה אל העיר

הדרך המפנקת להגיע משדה התעופה אל המלון היא במונית, אך זוהי גם הדרך היקרה ביותר. ביציאה מהטרמינל תמצאו שורה של מוניות הממתינות לנוסעים. אם תגיעו בזמני השיא יתכן ותצטרכו להמתין לתורכם עד שתמצאו מונית פנויה. הגירסה הזולה יותר של המוניות היא התחבורה השיתופית באמצעות אפליקציות UBER, BOLT ואחרות. בהזמנת נסיעה שימו לב למקום ההמתנה של הנהג. ככל הנראה האיסוף לא יהיה מהכניסה לטרמינל ותצטרכו לצעוד אל מגרש חניה קרוב. תוכלו לדעת מהו מקום המפגש עם הנהג לפי המפה המופיעה באפליקציה דרכה הזמנתם את הנסיעה.


אפשרות אלטרנטיבית למונית היא נסיעה עם נהג שתזמינו מראש. בלונדון יש נהגים ישראלים לשעבר ואחרים שיש להם מוניטין טוב בהסעת נוסעים משדה התעופה אל העיר. מניסיון אישי אני יכולה להמליץ על קארל, אנגלי מקסים ושירותי שהמתין לנו בשעת לילה מאוחרת בשדה התעופה בלוטון. התקשורת איתו היה בהודעות ווטסאפ באנגלית והשרות שלו היה לא פחות ממעולה. קארל זמין בווטסאפ (להודעות באנגלית) במספר 44-7783-845522+

שימו לב ששדות התעופה לוטון וגטוויק, בהם נוחות הטיסות הזולות, נמצאים במרחק של כשעה נסיעה מהעיר לונדון, כך שמחיר הנסיעה במונית או הסעה יהיה בהתאם.


אם מקום הלינה שלכם קרוב לתחנה של התחבורה הציבורית ואין לכם מזוודה כבדה לסחוב, העדיפו נסיעה ברכבת או אוטובוס ותחסכו הרבה כסף. תכננו את הנסיעה שלכם עוד מהבית - בעזרת גוגל מפות ואפלקציות תחבורה ציבורית כמו citymapper. בדקו באפליקציה האם יש תחבורה ציבורית נוחה משדה התעופה אל המלון ובחזרה ומהו מסלול הנסיעה הנח ביותר. ההמלצה שלי היא לעשות לעצמכם צילומי מסך של מסלול הנסיעה כך שתוכלו לדעת איזה באיזה קו לנסוע, גם אם לא יהיה לכם אינטרנט זמין מייד אחרי הנחיתה. בדיקת אפשרויות הנסיעה באפליקציית city Mapper תראה את עלות הנסיעה בתחברוה הציבורית. שימו לב שיש כמה סוגי רכבות הנוסעות משדה התעופה אל העיר בעלויות שונות. תוכלו להגיע מגטוויק אל לונדון ב - 12 פאונד או ב - 24 פאונד. אותה נסיעה, מחירים שונים, בהתאם לחברת הרכבות שתבחרו.


המלצה - התקינו את האפליקציות בבית וחברו אליהן את כרטיס האשראי לתשלום זריז ונח.

לונדון בחינם

רחבת הכניסה במוזיאון הבריטי
המוזיאון הבריטי - בילוי איכותי ללא עלות

אפשר לבקר בלונדון טיול שלם בלי לקנות אף כרטיס ולשלם על אטרקציות. העיר המופלאה הזו כוללת המון אפשרויות של בילוי וביקור בחינם. מוזיאונים, פארקים, נקודות תצפית ואטרקציות הם חלק מרשימת המקומות החינמיים בלונדון. רשימת מוזיאונים שהכניסה אליהם היא בחינם כוללת את מוזיאון ההיסטוריה של הטבע, מוזיאון אלברט וויקטוריה, המוזיאון הבריטי, מוזיאון טייט מודרן ועוד. כדי לראות את לונדון מלמעלה ללא תשלום בתצפית sky garden או בתצפית בבניין השכן - The Garden at 120 שיכולים להחליף אטרקציות יקרות כמו גלגל לונדון London Eye‏.

לונדון משופעת בפארקים וריאות ירוקות המזמינות לטיול מהנה שאם יהיה לכם קצת מזל יכלול גם סנאים חמודים. פארק סנט גיימס, הייד פארק, גני קנזינגטון ואחרים פתוחים לביקור לא עלות.

שיטוט ברחובות העיר היא הדרך ליהנות מאווירה לונדונית במיטבה. שכונת סוהו הטרנדית, שכונות צ'לסי וקנסינגטון האריסטוקרטיות, או שכונת שורדיץ' האדג'ית, לכל שכונה יש אופי משלה וקסם מקומי שנמצא ברחובות, בחנויות המיוחדות ובבתי הקפה.



הצגות בלונדון במחיר מוזל

הצגות ומחזות זמר הם חובה לתיירים חובבי הז'אנר. מבחר ההצגות הוא גדול ומחירי הכרטיסים לא זולים ובכל זאת, יש דרך להנות מהצגה בעלות סבירה. טיפים להזמנת כרטיסי הצגות מוזלים בלונדון -

  1. הזמינו מראש - אחת הפעולות הראשונות שצריך לעשות אחרי שרכשתם כרטיסי טיסה היא להזמין כרטיסים להצגה. ככל שתקדימו להזמין תשיגו כרטיסים במחירים טובים יותר.השוו את עלות הכרטיסים בין האתר הרשמי של התיאטרון לבין אתר London Theater Direct, אתר גדול למכירת הצגות.

  2. בחרו את היום הזול - הצגות באמצע שבוע יהיו זולות מהצגות בסוף שבוע והצגות צהריים (המתקיימות בחלק מהימים) יהיו זולות מהצגות ערב.

  3. הצגות בספונטניות - באפליקציה todaytix תוכלו להשיג כרטיסים זולים להצגות המתקיימות באותו היום או ביום למחרת. עקבו אחרי ההצעות באפליקציה ובקשו לקבל התראות על הצגות שמעניינות אתכם. אפשרות נוספת באפליקציה היא הגרלה של כרטיסים מוזלים. כדי להשתתף בהגרלה בחרו את אפשרות Lottery & Rush. אם תזכו בהגרלה יפתח לכם חלון זמנים של חצי שעה לרכישת הכרטיס במחיר מוזל. מידע נוסף על אפליקציית todaytix ואפליקציות נוספות לטיול בלונדון תמצאו כאן.


כרטיס הנחות London pass

כרטיס ההנחות שמקנה כניסה לאתרים פופולריים במחיר מוזל. הכרטיס כולל מעל 80 אתרים בלונדון למימוש בתקופה שבין יום אחד לעשרה ימים. ככל שהתקופה ארוכה יותר תשלמו מחיר נמוך יותר לכל יום.


איך עובד כרטיס לונדון פאס (London pass)?

  • הורידו את האפליקציה The London pass

  • רכשו את הכרטיס לפי מספר הימים המתאים לכם.

  • הציגו את הכרטיס באפליקציה בזמן הביקור באתר.

טיפים לשימוש יעיל בכרטיס לונדון פאס (London pass)

  • בדקו את שעות הפתיחה של האתרים לפני הביקור.

  • שלבו באותו היום מספר אתרים הנמצאים בקרבת מקום.

איך תדעו אם משתלם לכם לרכוש את כרטיס London pass?

  • הסתכלו ברשימת האתרים הכלולים בכרטיס ובחרו את האתרים המעניינים אתכם.

  • קבצו את האתרים לפי אזורים ובדקו באילו אתרים תוכלו לבקר ביום אחד.

  • בדקו את עלות הכניסה של האתרים שברשימה שיצרתם.

  • השוו את העלות הכוללת של האתרים ברשימה לעלות כרטיס לונדון פאס.


איפה קונים את כרטיס הנחות לונדון פאס (London pass)?

  • לרכישת כרטיס לונדון פאס (London pass) לחצו כאן

  • להורדת האפליקציה של הכרטיס לחצו כאן.

  • רשימת האתרים בכרטיס מופיעה כאן.


הזמנת כרטיסים באתר האינטרנט

הזמנת כרטיסי כניסה באתרי האינטרנט של המוזיאון או האטרקציה מבטיחה שיהיה לכם כרטיס כניסה לזמן המתאים לכם, תחסוך לכם את התור בקופה ופעמים רבות גם תוזיל עלויות כי לפעמים מחירי הכרטיסים באתר האינטרנט זולים מהמחירים בקופת האתר. הזמנה מוקדמת חשובה במיוחד כשמטיילים בתקופת הקיץ, במקומות מרכזיים ובתערוכות מיוחדות במוזיאונים.



לינה זולה בלונדון

חדר במלון בלונדון הוא עסק יקר, במיוחד במרכז העיר. כדי למצוא מקום לינה איכותי במחיר טוב חפשו את המעגל השני או השלישי של המרכז, ככל שהתקציב יאלץ אתכם להתרחק. מרכז העיר הוא אזור 1 (ZONE 1). חפשו על המפה את השוליים של אזור זה, שם נמצאים המקומות הזולים יותר. אל תתפשרו על קירבה לתחנת רכבת תחתית או אוטובוס, שתאפשר לכם תזוזה קלה ברחבי העיר. לפני שאתם מבצעים את ההזמנה בדקו את זמני הנסיעה מהמקום שבחרתם אל אתרי התיירות המרכזיים בהם אתם רוצים לבקר. תוכלו לעשות זאת בקלות בעזרת מפות גוגל. טיפים נוספים למציאת מקומות לינה בלונדון והמלצות תמצאו כאן.



אוכל זול בלונדון

לונדון היא עיר של פודיז שמציעה אוכל איכותי מכל העולם. בעוד שהאוכל האנגלי לא זוכה לאוהדים רבים, העיר מביאה אליה טעמים מגוונים מהעולם.

לצד המסעדות יש בלונדון אפשרויות זולות לאוכל מגוון -

  • שווקי אוכל - אוכל בשוק הוא לא רק טרי ומגוון אלא גם זול יותר מארוחה במסעדה. יש המון שווקי אוכל בלונדון, ביניהם שוק בורו (Borough market), שוק קמדן לוק (Camden Lock Market) ושוק בריק ליין (Brick Lane Market) בשכונת שורדיץ' ושוק Old Spitalfields Market הנמצא בקרבת מקום. חלק מהשווקים פועלים לאורך כל השבוע וחלקם רק בסופי שבוע.

  • הסופרמרקט המקומי - נכון, סופרמרקט הוא לא מקום תיירותי אבל סופרמרקט בחו"ל זה כבר עניין אחר. פירות וירקות שאנחנו לא מכירים, מעדנים והמון אפשרויות מעניינות על המדפים ובמקררים. בנוסף יש בחלק מהסופרמרקטים אוכל מוכן לקחת לפארק הקרוב או לאכילה במקום כמו כריכים, סלטים ואפילו אוכל חם.

  • כריכים לדרך - בסופרים וברשתות בתי הקפה מוכרים כריכים וסלטים מוכנים לדרך שיכולים להיות ארוחה קלה וזולה במהלך היום.



סיורים חינמיים

סיורים עם מדריך הם דרך מעניינת לראות את העיר מנקודת מבט מעמיקה יותר. סיורים חינמיים הם סיורים בהם התשלום לא נקבע מראש ובסיומו נותנים טיפ למדריך. נבון, הסיור הוא לא באמת בחינם אך סביר להניח שהטיפ שתתנו יהיה נמוך בהרבה ממה שהייתם משלמים לסיור מודרך בתשלום מראש.

יש כמה חברות המציעות סיורים חינמיים בנושאים שונים בלונדון ביניהם London Free Walking Tours שמציעה סיורים באתרים הקלאסים, סיורי גרפיטי וסיורי נושא כמו סיור בעקבות הרי פוטר.

חברה נוספת שעורכת סיורים בעיר היא FREE TOURS IN LONDON כאן תמצאו סיורים נוספים שמתאימים למטיילים המגיעים בפעם השניה לעיר כמו טיולים על התמזה וסיור פאבים היסטורים. לחברה זו יש סניפים רבים באירופה, ובאזורים אחרים בעולם ומניסיון אישי נהנתי מאוד מהסיורים שלהם אם כי איכותו של הסיור תלויה בעיקר במדריך, כך שתוכלו לזכות להדרכה מעולה ממדריך מנוסה או להדרכה פחות מוצלחת ממדריך מתחיל.

הסיורים מתקיימים באנגלית (לפעמים יש סיורים בשפות אחרות כמו ספרדית, שימו לב שאתם מזמינים מקום בסיור בשפה שמתאימה לכם) וצריך להזמין מקום מראש באתר החברה.

אם אתם מחפשים סיורים בעברית בלבד, בחיפוש ברשת תמצאו מדריכים ישראלים שעושים סיורים בעברית בלונדון.

טיפ - התחילו את הביקור שלכם בעיר בסיור כללי, כך תוכלו לעשות הכרות ראשונה עם העיר ולקבל מהמדריך טיפים להמשך הטיול.
חזרתם מהטיול בלונדון ונשאר לכם עודף? ההמלצה שלי - תשתמשו בו כדי להזמין כרטיסי טיסה לטיול הבא :)

 

אתם צריכים עזרה בתכנון טיול בלונדון?

התקשרו אלי או שלחו הודעת ווטסאפ - 054-4460042


 

נהנתם לקרוא?

רוצים עדכונים למייל כשיעלה פוסט חדש? זה המקום להירשם.




נעים להכיר

דיוקן 2 - 71.jpg

ברוכים הבאים לבלוג שלי, הבית שלי לטיולים. כאן אני משתפת בידע שלי על עולם הטיולים.

 

אני גלית, מטיילת מקצועית חובבת אומנות ומכורה לקפה. 

אני יועצת טיולים ומתכננת טיולים באירופה למשפחות וזוגות, בונה טיול מותאם אישית לאנשים שאוהבים לטייל, לחוות ולבלות. 

מידע נוסף על טיולים באירופה, מקומות, טיפים והמלצות תמצאו באתר ובבלוג.
 

אם אתם מתכוונים לטייל באירופה לבד, בזוג או עם המשפחה ולא יודעים מאיפה להתחיל הגעתם למקום המתאים. דברו איתי וביחד נבנה תוכנית טיול מותאמת אישית שתתאים לכם ולמה שאתם אוהבים.

פוסטים נוספים בבלוגטיול

bottom of page